Odata cu implementarea unui standard ISO, organizatia demonstreaza angajatilor sai, furnizorilor sai, clientilor sai, ca se gandeste la viitor. Arata ca opiniile tale te intereseaza. Acesta este unul dintre beneficiile unei certificari ISO, dar nu este singurul.
Beneficiile unei certificari ISO sunt evidente mai ales in afara organizatiei. Este foarte probabil ca alte organizatii, grupuri de persoane sau entitati guvernamentale sa prefere sa stabileasca contacte sau sa intreprinda proiecte comune cu o organizatie certificata.
Ei inteleg ca, intr-o companie de acest tip, profesionistii se simt motivati sa lucreze mai bine, se gandesc la revizuirea conceptelor, schimbarile sunt sugerate pentru imbunatatire in fiecare zi. Poti vedea aici cum se obtin certficari de la siteul ISO 9001.
Care sunt beneficiile unei certificari ISO?
Un alt beneficiu al certificarii ISO, inainte de a se angaja pe lista noastra oficiala, este ca angajatul intelege mai bine procesele interne ale locului in care lucreaza. Astfel, intelege ca este o parte importanta a ceva mai mare si ca constituie o piesa fundamentala pentru succesul sau esecul obiectivelor organizatiei.
Acum, expunem principalele beneficii ale unei certificari ISO:
Satisfactia clientilor ca obiectiv principal al strategiei de afaceri
Acesta este unul dintre principalele beneficii ale unei certificari ISO. Organizatia nu mai are accentul pe produs/serviciu si il orienteaza pe client. Pentru a actiona corect, este necesar sa-l cunoastem profund, sa stim ce il motiveaza, care sunt asteptarile sale, stilul sau de viata, comportamentul sau, opiniile sale…
Cu aceste informatii, reusim sa ne intelegem clientul si sa incercam sa obtinem satisfactia acestuia. Printr-o certificare iso se vor putea monitoriza cele 5 elemente de baza necesare pentru a crea valoare in client: calitate, raport, performanta, pret, beneficii.
Imbunatatirea imaginii brandului si cucerirea de noi afaceri pe piete noi
O certificare ISO imbunatateste imaginea marcii. Aceasta imbunatatire se reflecta in gestionarea calitatii, a mediului, a securitatii informatiilor sau a securitatii si sanatatii la locul de munca, printre altele. Acesta arata ca organizatiei ii pasa de modul in care este perceputa de clientii sai, de furnizorii sai si de comunitatea in care se afla.
O certificare ISO arata ca organizatia care o expune este deschisa la noi oportunitati si aliante.
Economisiti resurse si investiti in dezvoltare
Pe termen scurt, beneficiile unei certificari ISO se traduc in imbunatatiri ale proceselor interne ale organizatiei. Acest lucru reduce operatiunile de reprelucrare si de deseuri, precum si creste calitatea si conformitatea produselor.
Economiile generate fac posibila investirea in dezvoltarea de produse noi si mai bune, in formarea personalului, in reforme si modernizari ale instalatiilor si echipamentelor sau in achizitionarea de noi tehnologii.
Pe termen lung, este logic sa existe o crestere a cifrei de afaceri a organizatiei, deoarece clientii devin loiali, iar credibilitatea in produsele sau serviciile furnizate determina sosirea unor noi parteneri de afaceri.
Instruirea este un factor cheie in obtinerea certificarii ISO.
De ce este important sa obtinem certificarea ISO 9001?
O organizatie care ia decizia de a obtine certificarea ISO 9001 se angajeaza sa standardizeze sistemul sau de management al calitatii si sa il adapteze la standardele internationale, permitand organismelor externe sa isi auditeze procesele, periodic, pentru a verifica conformitatea cu cerintele.
Ce este standardul 14000
Multi cred ca miscarile de protectie a mediului au aparut in anii 1960. Cu toate acestea, sentimentele ecologistului pot fi vazute in eforturile de conservare care au inceput la sfarsitul anilor 1800. Prima lege privind protectia mediului din Statele Unite a fost Refuse Act din 1899. Cu toate acestea, abia in anii 1960, mediul a devenit o problema politica si de consum.
Cresterea activismului de mediu in anii 1980 a creat o mai mare constientizare a consumatorilor cu privire la problemele de mediu. Au fost adoptate tot mai multe reglementari de mediu, iar companiile au inceput sa foloseasca respectarea acestor reglementari ca instrumente de marketing.
Conferinta de la Rio privind Mediul din 1992 a reflectat preocuparile tot mai mari la nivel mondial cu privire la mediu si a cerut un angajament mondial pentru protectia mediului. Aceste preocupari, impreuna cu negocierile GATT din Uruguay din 1986, care au cerut eliminarea barierelor comerciale netarifare, au fost impulsul din spatele ISO 14000.
Comitetul Tehnic ISO 207 este responsabil pentru seria de standarde ISO 14000. Asa cum standardele ISO 9000 se bazeaza pe standardul britanic BS 5750 din 1979, seria ISO 14000 se bazeaza pe standardul britanic BS 7750, care a fost instituit in 1992.
Acest standard a servit si ca baza pentru managementul ecologic al Uniunii Europene. si Audit Scheme (EMAS), un set mai strict de standarde puternic influentate de standardele inalte de mediu ale companiilor germane. EMAS difera de ISO 14000 prin faptul ca pune accent pe raportarea publica de mediu.
Multe organizatii au fost putin interesate de ISO 9000 cand era in curs de dezvoltare si au fost surprinse de acceptarea covarsitoare a ISO 9000. Aceste organizatii se fereau de un nou standard international ISO 14000 si au avut un interes mai activ in dezvoltarea acestuia. Ulterior, standardele BS 7750 au fost atenuate pentru a fi acceptate de tarile din afara Europei.