Cum sa alegi un WMS pentru o afacere in plina dezvoltare

0 Shares
0
0
0

Intr-o lume in care concurenta este una extrem de acerba, devine din ce in ce mai greu pentru o companie sa fie infloritoare si “in plina dezvoltare”. Insa odata ajunsa pe acest drum al evolutiei, orice afacere trebuie sa inteleaga un must have absolut: un depozit perfect gestionat!
In perioada de evolutie, depozitul unei firme sau sistemul WMS care gestioneaza acest depozit poate duce compania catre progres, la fel cum o poate tine pe loc, sau si mai rau, o poate duce catre colaps! Poate ca are prea multe procese manuale, poate ca nu dispune de suficient spatiu sau poate ca nu se poate extinde in asa fel incat sa poata cuprinde toate codurile SKU… Oricum ar fi, exista cateva intrebari care trebuie sa primeasca un raspuns sincer atunci cand o afacere in evolutie incearca sa gaseasca un sistem WMS adecvat.

Totul incepe de la business, nu de la WMS

Principalul obiectiv in materie de gestionare a depozitului pentru o afacere in plina evolutie ar trebui sa fie gasirea unui WMS scalabil, deoarece acesta va proteja stocurile acum si in viitor.
Desi primul instinct este acela de a selecta tot ce tine de caracteristici, functii si utilizatori, primul pas inteligent porneste de la o mica reflectie interna.
Iata in cele ce urmeaza cateva dintre cele mai importante intrebari la care orice companie trebuie sa isi raspunda, in asa fel incat sa inteleaga ce anume poate solicita de la un sistem WMS, precum si de la depozit in general.
– Ce cifra de afaceri s-a realizat saptamana trecuta?
– Ce inseamna aceasta cifra comparativ cu acum sase luni sau un an?
– Ce capacitate de adaptare exista inainte de a schimba locatiile sau de a adauga un alt depozit?
– Care este functia cea mai importanta care a determinat cautarea unui WMS scalabil?
Cu alte cuvinte, inainte de a cauta un sistem ideal de management de depozit, orice companie ar trebui sa se concentreze pe specificul sau si sa creeze o lista de nevoi, astfel incat sa poata profita la maxim de procesul de “cerere de propunere” (RFP).

5 aspecte fundamentale

Dupa lista de nevoi, urmeaza concentrarea pe cateva caracteristici ale unui WMS care sa poata sustina evolutia.
– Usurinta in utilizare. Mai presus de orice, un sistem WMS trebuie sa fie suficient de simplu incat sa fie usor utilizabil. Pentru un WMS scalabil, usurinta in utilizare inseamna ca sarcinile vor fi mai usor de dus la indeplinire.
– Adaptarea pe nise. Daca o companie opereaza intr-o nisa anume, in care exista cerinte speciale pentru bunurile cu care se lucreaza, este important sa fie gasit un WMS care sa prioritizeze acest aspect.
– Referinte. Procesul RFP este caracterizat, in general, de foarte multe promisiuni. Software-ul WMS ar trebui ales intotdeauna pe baza unor referinte si dovezi care sa sprijine afirmatiile.
– Costuri ascunse. Fiecare WMS vine la pachet cu o serie de costuri invizibile initial.
Iata de ce fiecare companie aflata in proces de selectie a unui WMS ar trebui sa ceara informatii detaliate cu privire la cheltuieli, inclusiv training, asistenta, software, update-uri si multe alte aspecte.
– Automatizarea. Procesele manuale pot ucide un business, ele dand loc greselilor, incetinind operatiunile si necesitand o forta mai mare de munca. Astfel, in topul listei de prioritati pentru un sistem WMS care sa sprijine evolutia trebuie sa fie capacitatea sistemului de a automatiza task-urile si rapoartele.
Solutia WMS Crosspoint, dezvoltata de Point Logistix reuseste sa bifeze cu succes toate aceste cerinte, oferind oricarei companii in evolutie flexibilitatea si eficienta de care are nevoie, usurinta in utilizare, automatizare si transparenta in ceea ce priveste costurile.

0 Shares
You May Also Like