Cum stiu ca turbo incepe sa aiba probleme?

Cum stiu ca turbo incepe sa aiba probleme?

0 Shares
0
0
0

Cum stiu ca turbo incepe sa aiba probleme?In zilele noastre, majoritatea adultilor detin permis de conducere si un autoturism personal, sau folosesc autoturismul familiei pentru a face naveta de acasa la servici, sau pentru a se deplasa oricand si oriunde este nevoie, fara a fi necesar sa mai depinda de diferite alte mijloace de transport in comun.

In ultimii ani, majoritatea masinilor care au fost scoase pe piata, atat cele cu motoare diesel cat si cele cu motoare pe benzina, au fost echipate cu turbocompresor (turbo), iar in randurile care urmeaza vom discuta despre aceasta componenta.

Cu siguranta trebuie sa cititi pana la final acest articol in cazul in care detineti un autoturism care are turbo, sau in cazul in care aveti de gand sa va cumparati o masina cu turbo.

Turbocompresorul, care mai este denumit si „turbo” pe scurt, este o parte integranta a masinii pe care o detineti. Functioneaza pentru a crea un sistem de combustibil puternic si eficient, reducand in acelasi timp emisiile daunatoare pentru mediu.

Pentru a va alimenta motorul, aerul este amestecat cu combustibil, care este apoi aprins, adica ars, pentru a crea energie. In esenta, cu cat exista mai mult aer in cilindru, cu atat mai mult combustibil poate fi ars. Aici intervine turbo-ul care aspira aer suplimentar in cilindru, ajutand in cele din urma sa arda mai mult combustibil si sa creeze energie suplimentara.

Acest lucru are ca rezultat o forta mai mare pentru a face masina sa mearga mai repede, reducand in acelasi timp deseurile de esapament care altfel ar emite in aer ca poluare. In plus, este deosebit de important de mentionat faptul ca o masina care este echipata cu turbo consuma si mai putin combustibil decat o masina fara turbo, deci merita sa luati in considerare alegerea unei astfel de masini.

Simptome care descriu probleme turbo

Ca si in cazul majoritatii componentelor care alcatuiesc un automobil, turbo-urile nu sunt imune la defectiuni. In aceasta postare, vom explora pe scurt simptome obisnuite ale problemelor turbo, astfel incat sa puteti avea grija de ele inainte de a se face daune suplimentare vehiculului dumneavoastra.

1) Acceleratie slaba

Functia principala a turbo-ului este de a creste puterea motorului. Accelerarea slaba echivaleaza cu o putere redusa, unde vinovatul ar putea fi foarte bine turbo-ul.

Daca primiti un raspuns intarziat de la masina atunci cand calcati pe pedala de acceleratie, sau nu corespunde vitezei cu care sunteti obisnuiti, ar putea fi timpul sa cautati un mecanic cu experienta in sistemele cu supraalimentare.

Daca veti astepta mult timp pana sa faceti acest pas, cel mai probabil va fi necesar ca in scurt timp sa cautati turbosuflante second sau un specialist in reconditionare turbo, pentru a remedia problema.

2) Consum crescut de carburant

O alta functie principala a turbo-ului masinii dvs. este de a crea o economie mai buna de combustibil. Calatoriile mai frecvente la benzinarie si / sau o scadere semnificativa a kilometrilor parcursi cu un plin de combustibil, ar putea indica un turbo defect. Una dintre cauzele potentiale de defectiune: combustibilul brut care se scurge din turbo in evacuare fara a fi ars vreodata.

3) Fumul de evacuare excesiv

Turbo-urile sunt proiectate pentru a reduce dramatic cantitatea de fum care iese din conducta de evacuare. Fumul excesiv este un simptom al unui turbo defect – in special o fisura in carcasa turbo – care determina scurgerea de ulei in sistemul de evacuare si creste dramatic productia de fum.

Daca intampinati aceasta problema, ar trebui sa va consultati imediat mecanicul despre turbo. Cu cat asteptati mai mult timp si conduceti in continuare masina, cu atat sunt mai mari sansele ca problema sa se agraveze si sa fie nevoie de o reconditionare turbo, sau sa cautati turbosuflante second hand ieftine, pentru a inlocui componenta defecta.

0 Shares
You May Also Like