Cand aveti nevoie sa alegeti un motor nou, tot ce trebuie sa faceti este sa accesati https://bmes.ro, iar apoi in 5 pasi rapizi veti putea face alegerea ideala.

Pasul 1: Cunoasteti caracteristicile de incarcare

Pentru motoarele cu linie, incarcarile se incadreaza in trei categorii generale: cuplul constant, cuplul care se schimba brusc si cuplul care se schimba treptat in timp. Transportoare de materiale in vrac, extrudere, pompe de deplasare pozitive si compresoare fara descarcatoare de aer ruleaza la un nivel relativ constant de cuplu.

Dimensiunea unui motor pentru aceste aplicatii este simpla odata ce se cunoaste cuplul (sau puterea) pentru aplicatie. Cerintele de incarcare din partea ascensoarelor, a compactoarelor, a foarfecelor, a ferastraului si a conveierilor in lot se schimba brusc de la mic la mare intr-un timp scurt, adesea intr-o fractiune de secunda.

Sarcinile de la pompe centrifuge, ventilatoare, suflante, compresoare cu descarcatoare si echipamente similare tind sa fie variabile in timp. Atunci cand alegeti un motor pentru aceste conditii, luati in considerare cel mai mare punct de incarcare continua, care apare de obicei la cea mai mare viteza.

Pasul 2: Ia un maner pe cai putere

Regula principala pentru puterea motorie este: Selectati numai ceea ce aveti nevoie si evitati tentatia de a mari sau de dimensiona. Calculati puterea necesara din aceasta formula: Putere = Cuplu x Viteza / 5250 (In cazul in care cuplul este in lb-ft si viteza este in rpm).

Pasul 3: Notiuni introductive

O alta consideratie este inertia, in special in timpul pornirii. Fiecare sarcina reprezinta o anumita valoare a inertiei, dar presele cu pumn, mori cu bile, concasoare, cutii de viteze care conduc rulouri mari si anumite tipuri de pompe necesita cupluri de pornire mari datorita masei imense a elementelor rotative.

Motoarele pentru aceste aplicatii trebuie sa aiba calificari speciale, astfel incat cresterea temperaturii la pornire sa nu depaseasca limita de temperatura admisa. Un motor cu dimensiuni corespunzatoare trebuie sa poata transforma sarcina dintr-un stop mort (cuplul rotorului blocat), sa o traga pana la viteza de functionare (cuplul de tractiune) si apoi sa mentina viteza de operare.

Motoarele sunt considerate unul dintre cele patru „ tipuri de proiectare ” pentru capacitatea lor de a suporta caldura de pornire si extragere.

In ordinea crescanda a capacitatii lor de a incepe incarcaturile inertiale, NEMA le desemneaza ca tip de design A, B, C si D. Tip B este standardul industriei si este o alegere buna pentru majoritatea aplicatiilor comerciale si industriale.

Pasul 4: Reglati pentru ciclul de serviciu

Ciclul de serviciu este sarcina pe care un motor trebuie sa o gestioneze in perioada in care porneste, functioneaza si se opreste.

Datoria continua

Datoria continua este de departe cea mai simpla si eficienta aplicatie. Ciclul de functionare incepe cu pornirea, apoi perioade lungi de functionare constanta, unde caldura din motor se poate stabiliza pe masura ce ruleaza.

Un motor cu functionare continua poate fi actionat in siguranta la capacitatea nominala sau aproape de acesta, deoarece temperatura are sansa de a se stabiliza.

Datoria intermitenta

Datoria intermitenta este mai complicata. Durata de viata a avioanelor comerciale este masurata in functie de numarul lor de debarcare; in acelasi mod, durata de viata a unui motor este proportionala cu numarul de porniri pe care il face. Inceputul frecvent scurteaza durata de viata, deoarece curentul de pornire la pornire incalzeste rapid conductorul.

Din cauza acestei calduri, motoarele au un numar limitat de porniri si opriri pe care le pot face intr-o ora.

Pasul 5: Ultima consideratie, hipoxia motorie

Daca motorul dvs. va functiona la altitudini care sunt substantial peste nivelul marii, atunci acesta nu va putea sa functioneze la factorul sau de serviciu complet, deoarece, la altitudine, aerul este mai putin dens si nu se raceste de asemenea. Astfel, pentru ca motorul sa ramana in limite sigure de crestere a temperaturii, acesta trebuie scazut pe o scara glisanta.

Pana la o altitudine de 3.300 ft, SF = 1,15; la 9000 ft, scade la 1,00. Aceasta este o consideratie importanta pentru elevatoarele miniere, transportoarele, suflantele si alte echipamente care functioneaza la altitudini mari.

Motor nou sau reconditionat?

Cand aveti o defectiune a motorului, va trebui sa decideti daca ar trebui sa cumparati un motor nou sau sa il reparati pe cel vechi. O cauza obisnuita a defectiunii motorului o reprezinta problemele cu infasurarile motorului, iar solutia este adesea sa reconditionati vechiul motor. Deoarece este economica din punct de vedere al costului initial, rebobinarea motoarelor este foarte frecventa in special pentru motoarele de peste 10 cai putere. Cu toate acestea, procesul de rulare a motorului duce adesea la o pierdere a eficientei motorului.

In general, este rentabil sa inlocuiti motoarele sub 10 cai putere cu noi motoare de mare eficienta, mai degraba decat sa le reconditionati. Atunci cand decideti sa cumparati un motor nou sau sa il reconditionati pe cel vechi, luati in considerare diferenta de costuri intre reconditionare si un nou motor cu eficienta ridicata, si cresterea potentiala a costurilor de energie ale unui motor reconditionat, care este mai putin eficient decat originalul.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.