De ce este important ca verificarile masinilor sa fie actualizate?

De ce este important ca verificarile masinilor sa fie actualizate?

0 Shares
0
0
0

Fiecare masina compusa din elemente mecanice in miscare sufera o uzura mai mult sau mai putin marcata si, prin urmare, necesita o intretinere periodica, care indeplineste doua obiective: mentinerea masinii in stare buna de functionare si prevenirea defectiunilor viitoare. Exact acelasi lucru se intampla si cu masinile. Acestea sunt masini compuse din multe elemente mecanice care necesita intretinere pentru a-si mentine toate componentele in stare buna de functionare.

Producatorii de automobile calculeaza cu precizie si determina frecventa cu care trebuie efectuata intretinerea programata. Producatorul stabileste in fiecare caz ce elemente trebuie revizuite, inlocuite sau ajustate si este extrem de important sa se efectueze reviziile masinii.

Intr-o revizuire a intretinerii, asa cum am mentionat anterior, se efectueaza o inspectie pentru a preveni defectiunile viitoare, deoarece, indiferent de motiv, unele piese sau sisteme pot prezenta uzura care, daca nu sunt efectuate la timp, intretinerea nu ar putea duce la deteriorarea mecanica grava a vehiculului.

In cazul revizuirii filtrelor si uleiurilor, cele mai frecvente, este foarte important sa inlocuiti toate filtrele in conformitate cu programul producatorului, desi daca acestea sunt inlocuite in exces (mai devreme decat prevede producatorul), va fi si mai bine.

In cazul diferitelor uleiuri si fluide ale vehiculului, este foarte important sa se respecte nivelurile, deoarece, de exemplu, cu variatia nivelului fluidului, poate fi detectata o defectiune semnificativa. In cazul in care nivelul uleiului scade foarte mult intre intervalele de schimbare, ar putea insemna ca turbo-ul masinii arde uleiul din cauza defectiunilor sau a uzurii excesive. In cazul scaderii nivelului lichidului de racire al masinii, garnitura chiulasei are orele numarate. Este foarte important sa va uitati cu atentie la aceste detalii ale motorului pentru a preveni posibilele defectiuni grave si sa continuati sa le reparati inainte de a fi prea tarziu.

Un alt aspect foarte important de controlat sunt centurile motoarelor, atat serviciile, cat si distributia. Este necesar sa se verifice periodic starea sa si sa se procedeze la inlocuirea acesteia daca centura de serviciu prezinta o uzura neregulata sau fisuri in cauciuc, ceea ce va indica faptul ca centura este gata sa se rupa cel putin la timpul asteptat, deoarece este prea veche.

In ceea ce priveste curelele de distributie, producatorii marcheaza deja perioade foarte precise si specifice pentru a continua inlocuirea lor preventiva.

Aceasta centura nu ar trebui sa fie lasata sa treaca, nici macar cateva mii de kilometri, deoarece ruperea curelei de distributie ar declansa distrugerea totala a elementelor interne in miscare ale motorului. Supapele ar fi sparte de pistoane, acestea ar fi strapunse si, cel mai probabil, ar zgaria peretii cilindrilor, si daca ai noroc, o tija de legatura nu este indoita. Pe scurt, ar ajunge sa coste un motor nou al masinii pentru ca nu a fost schimbata o centura atunci cand a fost timpul.

De asemenea, toate componentele care insotesc centurile, fie role de ghidare, dispozitive de tensionare sau pompe de apa, trebuie inlocuite impreuna cu curelele, deoarece daca o rola se rupe, rezultatul este de obicei destul de catastrofal pentru mecanica.

Intr-o revizuire, sunt detectate, de asemenea, degajari si zgomote, pentru a detecta o posibila uzura a pieselor care alcatuiesc suspensia sau directia.

Articulatiile mingii de suspensie in timp pot fi slabite, ceea ce duce la lovituri foarte puternice impotriva sasiului, miscari neregulate, uzura mult mai mare si mai rapida pana la ruperea totala a piesei, ceea ce ar putea duce la un accident grav.

In cazul articulatiilor mingii de directie, acelasi lucru. O uzura aproape neglijabila si nerezolvata la momentul respectiv se va incheia aproape clar cu inlocuirea intregii cutii de directie, deoarece degajarile si atingerea vor ajunge sa-i deterioreze componentele interne.

 Vezi aici detalii despre ce implica procedeul de sablare chiulasa. Acesta trebuie facut doar de profesionisti.

In ceea ce priveste transmisiile, trebuie sa va uitati cu atentie la burdufurile de praf, care nu prezinta fisuri sau fisuri.

In cazul prezentarii lor, este necesar sa inlocuiti imediat praful, deoarece intr-un timp scurt grasimea pe care o pastreaza in interior este raspandita, iar praful si pamantul care ridica masina intra in interior si actioneaza ca o pasta de slefuire: slefuirea partilor in miscare si provocarea de degajarilor si zgomotelor enervante destul de importante, chiar fiind capabil sa rupa articulatia homokinetica a transmisiilor. La masinile de teren este foarte important sa ungeti in mod constant articulatiile si capetele transversale, pentru a evita tocmai aceste rezultate dezastruoase.

In sistemele de confort, cum ar fi blocarea centralizata sau ferestrele electrice, efectuarea unei mici revizuiri si lubrifierea in fiecare revizuire va reduce uzura acestor elemente si va prelungi semnificativ durata lor de viata.

Si in cazul in care prezentati o functionare incorecta sau faceti zgomote ciudate, trebuie intotdeauna sa revizuiti sistemele din atelierul oficial pentru a evita ca acestea sa ajunga sa se rupa la momentul cel mai putin asteptat.

0 Shares
You May Also Like