De ce se infunda filtrul de particule?Masinile sunt o necesitate, insa din pacate nu toata lumea isi permite sa isi cumpere o masina noua, asa ca foarte multe persoane aleg sa se multumeasca si cu o masina second hand.

Ei bine, atunci cand discutam despre masini second hand nu discutam neaparat despre masini de o calitate indoielnica. Exista masini second hand care au unul – doi – trei – patru sau chiar cinci ani vechime si care arata impecabil din punct de vedere estetic, si care functioneaza perfect.

Trebuie insa precizat faptul ca masinile celor mai importanti producatori auto de pe piata care au o vechime de maxim cinci ani de zile au si preturi destul de mari, asa ca foarte multa lume alege sa isi cumpere masini de la marii producatori de pe piata, care au o vechime de 8-9-10 ani, sau chiar mai mult.

Majoritatea celor care isi indreapta atentia spre masinile second hand, mai ales de cele care au deja o vechime destul de mare, se orienteaza spre masinile diesel, acestea avand un consum mai mic de carburant.

Aici trebuie insa precizat faptul ca incepand cu masinile diesel care fac parte din clasa de poluare Euro 4, toate masinile sunt prevazute cu filtru de particule. Acest filtru de particule este extrem de important dat fiind faptul ca el nu ii mai permite masinii sa polueze atat de mult.

Rolul filtrului este acela de a retine particulele daunatoare care rezulta in urma arderii combustibilului, particule care pot chiar sa provoace cancer sau diferite alte afectiuni.

Trebuie insa precizat faptul ca filtrele de particule, pe langa beneficiile pe care le aduc, aduc si multe neplaceri, acestea infundandu-se de foarte multe ori.

Ei bine, se poate intampla ca un filtru de particule sa se infunde datorita faptului ca masina a fost condusa in mare parte doar in mediul urban. Se poate intampla deasemenea ca filtrul de particule sa se infunde datorita faptului ca soferul nu foloseste un combustibil de calitate superioara.

Un alt motiv pentru care filtrul de particule se poate infunda este acela ca uleiul de motor folosit nu este cel corespunzator. Cu siguranta filtrul de particule se poate infunda si din alte motive, iar pentru rezolvarea problemei soferii pot avea diferite solutii.

Se poate incerca in primul rand conducerea masinii la o turatie de 1600 – 1800 timp de 20 – 30 de minute in treapta a treia. Se poate ca in acest fel sa se regenereze filtrul de particule. In caz contrar, trebuie incercat din nou acest procedeu.

Daca nici a doua oara nu se regenereaza filtrul de particule, solutia consta in accesarea site-ului Filtredeparticule.ro, si in programarea masinii la service. Cu siguranta specialistii de la service vor diagnostica problema, dupa care se vor ocupa de curatarea sau de regenerarea filtrului de particule.

Soferii care detin o masina diesel care are filtru de particule si isi doresc sa scape de problema filtrului de particule, pot opta chiar si pentru anularea filtrului de particule, iar astfel nu li se va mai aprinde in bord martorul DPF.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.