Atunci cand te gandesti la un site, trebuie sa ai in vedere 2 lucruri: constructia site-ului si continutul acestuia. Constructia site-ului este prima etapa, dar a doua este decisiva. Trebuie sa ai grija cu ce il umpli si cum il umpli pentru a putea avea succes. In primul rand, site-ul trebuie sa aiba un continut de calitate, asta e clar!
Iar cand acest continut de calitate este foarte bine structurat si impartit, atunci putem vorbi de un pachet complet. Un pachet care nu are cum sa nu aiba succes. Daca singur nu te pricepi la concepere, mentenanta si SEO, exista profesionisti care se ocupa de aceste lucruri. Un exemplu sunt cei de la It Exclusiv.
Continutul site-ului se constuieste in jurul expresiilor si cuvintelor cheie. Continutul trebuie sa fie original. Ideal ar fi sa vii si cu noutati, chestii pe care vizitatorii le gasesc doar la tine. Continutul copiat este sanctionat imediat de algoritmii motoarelor de cautare.
Din acest punct de vedere, motoarele de cautare isi fac treaba in mod profesionist. Ceea ce trebuie retinut, este aceea ca un continut de calitate structurat in jurul cuvintelor cheie vor multumi atat vizitatorii, cat si motoarele de cautare.
Crearea unui continut interesant sau chiar captivant pentru vizitatori, ii va face sa trimita link-uri mai departe catre site-ul tau, ceea ce va atrage si mai multi utilizatori. Interesul tot mai mare al cititorilor pentru continutul unui site, creste reputatia acestuia.
Un rol important in indexarea continutului il au tagurile (H1, … H6). Este important sa punem cuvinte cheie in aceste taguri, dar sa pastram un echilibru. O abundenta a cuvintelor cheie in asemenea pozitii, si nu numai, va atrage dupa sine o penalizare din partea motoarelor de cautare.
Cel mai important tag in ochii Google este H1, urmat de H2 si tot asa. Un alt lucru interesant, este ca boldarea cuvintelor cheie va atrage atentia motoarelor de cautare asupra lor.
Densitatea cuvintelor cheie. Optimizarea continutului unui site prin aceasta densitate a cuvintelor cheie sau grupurilor de cuvinte cheie, se refera la numarul de aparitii de astfel de cuvinte raportat la numarul total de cuvinte din pagina.
Pana acum era un factor decisiv, dar a inceput sa isi piarda din importanta, numarul de backlinkuri fiind mai important. Dar pentru o optimizare cat mai buna a site-ului si pentru imprietenirea acestuia cu motoarele de cautare, trebuie inteles cum functioneaza densitatea cuvintelor cheie.
Exista diferite programe care calculeaza densitatea cuvintelor cheie, insa modul de calcul difera de la program la program. Altfel spus, difera de la un programator care a creat un astfel de program la alt programator. Difera in functie de cum a inteles fiecare problema densitatii cuvintelor cheie.
Folosirea titlurilor in interiorul paginii are o importanta crescuta in optimizarea continutului. Astfel, textul e mai aerisit si mai usor de digerat nu numai pentru vizitatorii umani, ci si pentru motoarele de cautare.
De multe ori, cititorii nu citesc propriu-zis un articol ci doar isi arunca ochii pe el, il scaneaza. Asta se intampla cu 80 % din vizitatori. Insa daca ai un continut aerisit, bine structurat si interesant ai sanse sa fie citit.