Cum sa faci o afacere de succes cu piese pentru telefoane?
Cand te gandesti la un magazin cu piese telefoane, este imposibil sa nu-ti imaginezi  ca structura unui astfel de proiect de afaceri este construita in jurul catorva piese de baza de care clientul ar putea avea nevoie atunci cand i se defecteaza telefonul.

Tendinta multor afaceristi din acest domeniu este sa inghesuie totul intr-un spatiu cat mai stramt, motivandu-si alegerea prin faptul ca produsele vandute de ei nu sunt de dimensiuni mari si nu au nevoie de spatii foarte largi.

Un business adevarat, cu potential de crestere pe acest segment, presupune  includerea lui intr-un concept extins de magazin, care sa contina o paleta larga de servicii si produse.

Cand se vorbeste despre un asemenea magazin, mintea oricui fuge catre acea imagine adanc intiparita in mintea consumatorului: un magazin cu piese pentru telefoane este echivalent cu baraca metalica ce se afla la iesirea de la metrou sau langa statia liniei de tramvai. Acest concept de magazin este total opus modelului de afaceri “open space”, care permite interactiunea directa dintre personalul comercial si client.

Aceasta interactiune cu publicul este foarte importanta pentru ca da nastere unor legaturi speciale intre partile implicate, creand adevarate legaturi emotionale intre acestea. Altfel reactioneaza un client ce se se vede in fata unei gauri dintr-o baraca metalica si altfel raspunde provocarii interactiunii directe cu personalul comercial. Relatiile interpersonale in “open space”  sunt mult mai dinamice, mult mai usor de intretinut. Se stie ca, fara o interactiune intre parti de tip “fata in fata”, comunicare interpersonala devine imposibila.

Pentru a schimba radical perceptia consumatorului despre un astfel de produs comercial este nevoie de timp, insa aceasta schimbare poate fi construita pas cu pas, plecand de la concepte simple de marketing: construirea unei reputatii, intretinerea acestei reputatii, relatia speciala cu clientul.

In aceasta perioada extrem de dependenta  de tehnologie, este indicat ca o afacere de acest tip sa nu se axeze doar pe vanzarea pur si simplu a produselor catre client, ci si pe interactiunea continua dintre cumparator si angajatii magazinului.

Devine clar astfel ca angajatii care se opcupa de vanzari trebuie sa fie si foarte buni specialisti in domeniu, pentru a oferi sfaturi utile clientilor. In momentul cand clientul isi expune nevoile, vanzatorul de piese pentru telefoane devine automat consilier in tehnologie mobila.

O zicala la moda spune ca “timpul inseamna bani”. In consecinta, nimeni nu este dispus sa isi iroseasca clipele avute la dispozitie in cautarea produsului dorit. In acest sens, este binevenit un model de business bazat pe conceptul “all in one”,  in locul unuia care ofera un numar limitat de produse.

citgrup.ro

In conceptul “all in one” sunt incluse atat produse, cat si servicii: piese pentru telefoane, accesorii pentru telefoane, consiliere de specialitate din partea angajatilor. Daca locul acesta devine pentru client un salvator al timpului sau pretios, cu siguranta ca relatia dintre parti va fi de lunga durata.

Astfel, un client care trece pragul unui magazin cu piese de telefoane, venind aici din cauza unei nevoi, poate deveni un cumparator al celorlalte produse din magazin. In acest mod, se face trecerea de la clientul care vine, de pilda, sa schimbe bateria telefonului, la clientul interesat si de accesoriile prezente in magazin.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.