Stiati ca in ultimul timp, specialistii din domeniul marketingului digital sunt implicati intr-o mare dezbatere: Google Snapchat sau Facebook Ads? Aceasta dezbatere este legata fireste, de performantele care pot fi obtinute de pe urma publicitatii online, de pe cele trei platforme amintite anterior.
Foarte multi sunt tentati sa opteze pentru publicitatea platita pe Google sau pe Facebook (Facebook este la ora actuala cea mai importanta retea de socializare la nivel mondial), insa cu siguranta trebuie sa aveti la cunostinta faptul ca si Snapchat este o platforma foarte puernica, platforma care desi nu se bucura probabil de increderea unor specialisti, reuseste sa concureze cu succes cu cei doi mari colosi (Facebook si Google).
Exista unii specialisti in domeniul marketingului digital care se focuseaza mai mult pe Snapchat in prezent, pentru ca acestia considera ca nu exista in clipa de fata un instrument social care sa fie mai valoros pentru acea generatie Z in devenire. Cei mai multi utilizatori ai acestei aplicatii au intre 13 si 24 de ani, deci este firesc ca specialistii sa fie foarte atenti la aceasta aplicatie, mai ales ca se pare ca din ce in ce mai putini tineri folosesc Facebook-ul, si se axeaza pe Snapchat si chiar pe Instagram.
Despre acesti jucatori insa de top din lumea marketingului online platit (Facebook, Google Ads si Snapchat) vom discuta in cele ce urmeaza pe scurt, insa veti obtine unele informatii care va pot fi de mare ajutor, deci cu siguranta merita sa cititi pana la final.
Google Ads
Google Ads este o metoda de promovare a afacerii in mediul online, ce are plata pe click (CPC) la baza, ceea ce inseamna ca in calitate de beneficiar al unei asemenea campanii, veti plati pentru fiecare click generat de campania sau campaniile dvs.
In cazul in care folositi Google Ads, veti remarca faptul ca toate reclamele se bazeaza pe text, iar acest lucru este important dat fiind faptul ca anunturile vor fi pozitionate in partea de sus atunci cand oamenii cauta diferite lucruri pe Google.
Campaniile Google Ads pot fi foarte utile pentru cei care isi desfasoara activitatea in zona e-commerce, dat fiind faptul ca in aceasta zona este nevoie de unele cuvinte cheie care trebuie sa fie cat mai bine pozitionate.
Din acest motiv, pentru cei care au o afacere care se afla la inceput de drum, este recomandata o asemenea campanie de promovare, dar cu mentiunea ca este foarte important sa fie alese cele mai relevante cuvinte cheie.
Facebook Ads
Facebook Ads se bazeaza pe reclame vizuale care sunt optimizate pe mobil. Toate anunturile acestor campanii sunt foarte bine configurate, in functie de locatia geografica in care se afla publicul tinta, dar si in functie de interesele personale ale publicului si de caracteristicile demografice.
Daca de exemplu aveti un magazin online care vinde unghiere de calitate superioara, iar magazinul se afla in Cluj Napoca, nimic mai simplu. Puteti implementa un anunt pentru doamnele din oras care au intre 30 si 40 de ani, care locuiesc in acest oras si care sunt interesate de asemenea produse.
Dupa ce este stabilit bugetul se poate licita la fiecare 1000 de afisari sau la fiecare click generat de catre anunt. Pentru a stimula recunoasterea marcii, fara doar si poatem nimic nu este mai util decat reclamele de pe Facebook si Instagram.
Snapchat Ads
Anunturile afisate pe aceasta platforma sunt in majoritatea cazurilor vizuale, si includ elemente de text minimale, si de cele mai multe ori sunt interactive. Cu aceasta platforma, brandurile se pot adresa in mod special publicului tanar, si pot crea reclame care au ca obiectiv instalarea unei aplicatii, accesarea unor pagini web, accesarea unor APP-uri sau apeluri telefonice si sms-uri.
In incheiere, trebuie sa tineti cont de publicul caruia doriti sa va adresati. Daca publicul tinta este cel care are sub 25 de ani, atunci cu siguranta Snapchat este solutia ideala.