In primul rand atunci cand doriti sa va deschideti un magazin trebuie sa tineti cont de locatie. Aceasta este una dintre cele mai delicate probleme de care ar trebui sa va ocupati atunci cand urmeaza sa deschideti un magazin.
O alta problema importanta este ca dupa ce ati deschis magazinul sa va prezentati produsele in asa fel incat clientii sa fie atrasi de ele. Pentru acest lucru va recomandam sa va cumparati rafturi si gondole care sa va permita amenajarile strategice.
De exemplu, chiar daca fondurile de debut nu va permit sa cumparati foarte multe este recomandat sa cumparati chiar rafturi metalice second hand, daca este nevoie dar in final produsele sa fie asezate perfect in rafturi si vitrine.
Revenind la locatie, este indicat sa fiti constienti de faptul ca un magazin care a fost deschis intr-un loc nepotrivit este sortit esecului. Alegerea locului este o problema pe care viitorul comerciant va trebui sa o trateze cu responzabilitate.
Atunci cand decideti acest lucru trebuie sa tienti cont si de produsele pe care le aveti spre vanzare. Sunt si produse care va ofera garantia ca veti avea succes chiar si atunci cand locatia nu este intr-o zona foarte buna, dar sunt si produse care cer amplasari bune pentru a putea fi vandute. Este irational sa va deschideti un magazin de dulciuri, de suveniruri sau de accesorii in zonele care nu sunt frecventate des.
Astfel de magazine se bazeaza pe numarul mare de trecatori si daca deschideti un astfel de magazin intr-o zona necirculata este evident ca nu veti avea vanzare.
De asemenea sunt si magazine care au rezultate bune fara sa fie amplasate in locatii speciale si acesta este cazul magazinelor de mobilier, sau magazinelor pentru electronice, articole casnice si in general magazinelor care ofera marfa cu pret ridicat.
Nu toti cei care au magazin pot sa aleaga o pozitionare pe cele mai circulate strazi din oras sau in cele mai frecventate centre comerciale aflate in zona.
Desi magazinul se poatea afla in locatii mai putin bune, comerciantul poate sa aplaneze acest dezavantaj incercand sa transforme magazinul intr-un punct de referinta pentru clienti.
Consumatorii ar trebui sa ajuga sa isi faca cu placere cumparaturile doar din magazinul respectiv motivati fiind de mai multe servicii sau avantaje care sa compenseze amplasarea nefericita.
Pentru comercianti angajarea vanzatorilor pare de cele mai multe ori o problema banala. Persoana care lucreaza ca si vanzator trebuie sa fie onesta si de incredere.
Acestea sunt calitatile fundamentale ale oricarui angajat dar pentru a fi vanzatori este nevoie de mai multe calitati pentru ca un angajat sa fie cel ideal. Rolul angajatului care reprezinta firma in relatia pe care aceasta o are cu clientii este decisiv.
Vanzatorii trebuie sa fie amabili si simpatici si sa ofere clientilor daca este cazul si consultanta profesionala. Din aceste motive va recomandam sa va straduiti sa alegeti persoane motivate care sa fie disponibile sa se perfectioneze in mod constant.
Atunci cand concurenta este extrema este bine sa tineti cont chiar si de cele mai mici amanunte. O vitrina care nu arata bine sau care este neschimbata de luni intregi sau o firma luminoasa defecta si un mobilier vechi va pot aduce esecul.