Mai putine cabluri in autoturism?

Mai putine cabluri in autoturism?

0 Shares
0
0
0

Tot mai multi romani se gandesc sa isi achizitioneze un autoturism de ultima generatie, chiar daca acesta nu este un autoturism nou. Un autoturism rulat poate fi achizitionat intr-o perfecta stare de functionare, ajungand la un pret destul de mic in comparatie cu unul nou.

Important este ca tot mai multi soferi prefera autoturismele care au tehnologii tot mai avansate si care practic se bazeaza pe ECU, computerul central al respectivului autoturism.

Unul din marile avantaje aduse de diagnoza auto este reducerea numarului de cabluri electrice necesare bunei functionari a sistemelor electrice si totodata electronice ale autoturismului. In trecut nu se utilizau aceste microprocesoare acestea reprezentand o tehnologie de data recenta. In locul acestora pentru a face legatura dintre un panou de comanda si elementul comandat existau numeroase cabluri.

Acestea faceau legatura directa intre diversele componente electrice ale masinii. Va puteti imagina acest lucru daca va ganditi la o masina de ultima generatie care permite deschiderea si inchiderea geamurilor atat din usa soferului cat si din usa geamului respectiv. Ce ar fi insemnat practic acest lucru? Legaturi directe intre butoanele din usa soferului cu fiecare din geamurile care sunt comandate.

Pe acest principiu toate aceste cabluri si conectori cantareau in plus uneori zeci de kilograme si totodata se intindeau pe sute de metri de cabluri, in cazul unor masini foarte sofisticate. Totul s-a rezolvat cand au inceput sa fie folosite microprocesoarele si sistemele de transmisie a datelor au fost introduse printr-o magistrala de date.

Practic utilizarea sistemului centralizat de comunicatie in cadrul unui autoturism ofera numeroase beneficii, unele dintre acestea fiind abia descoperite si exploatate.

Trebuie sa amintim aici cateva dintre aceste avantaje. In primul rand, un numar extrem de redus de cabluri si cablaje care duce in final la costuri de fabricatie mult mai reduse. In al doilea rand, greutatea autoturismului este mult mai mica. In al treilea rand, creste fiabilitatea si in acelasi timp, usureaza depanarea si instalarea.

In al patrulea rand, toate datele furnizate de senzori sunt disponibile absolut tuturor dispozitivelor conectate la reteaua de date din autoturism. Nu in ultimul rand, este oferita flexibilitatea extrem de mare producatorilor, deoarece multe dotari optionale se adauga doar prin actualizarea softului.

Acest sistem de comunicatie a fost disponibil de mai mult timp, dar nu s-a folosit imediat pentru ca fabricantii de masini din S.U.A. nu erau in legatura prea mare cu furnizorii externi de subansamble. In Europa lucrurile au fost diferite pentru ca cei mai multi constructori auto au apelat la producatorii de subansamble.

Acesti producatori furnizau mai multor producatori aceste subansamble. Protocoalele standardizate permit modulelor furnizate de producatori diferiti, sa se interconecteze intre ele extrem de usor. Acest lucru permite practic utilizarea unor testere standard aducand in acelasi timp economii destul de importante.

Pe furnizorii componentelor nu ii intereseaza ce se va intampla mai departe cu datele care sunt furnizate de modulele lor, iar pe constructorii auto nu ii mai intereseaza practic modul de functionare al subansamblului, cat timp furnizeaza toate datele necesare.

0 Shares
You May Also Like