Cu atâtea mașini hibrid la vânzare, este important să avem informații despre tehnologia de ultimă oră pe care acestea se bazează.

În ziua de azi, când cumpără o mașină, nu numai șoferii preocupați de mediu își pun întrebarea „Ce este un hibrid?”.

De la Toyota Prius încoace, prima mașină hibrid de succes, opțiunile avantajoase ca preț și prietenoase cu mediul au crescut considerabil, materializându-se sub forma diverselor tipuri de mașini hibrid: mașini diesel cu eficiență crescută, hibrid plug-in (sau PHEV), mașini electrice.

Am intrebat specialistii de la WeltKlasse Automobile ce este o masina hibrid si care sunt tipurile de motorizari hibrid existente pe piata, iar raspunsurile lor se regasesc mai jos.

Ce este o mașină hibrid?

În cei mai simpli termeni, o mașină hibrid este aceea care folosește două surse diferite pentru o eficiență maximă. Aceasta presupune combinarea energiei electrice furnizate de baterii cu aceea generată de combustia carburanților precum petrol, diesel sau gaz petrolier lichefiat (LPG). Este ceva mai complicat de atât, deoarece în cazul unor mașini hibrid, energia electrică poate fi generată la bord (de exemplu prin combustie internă), în timp ce în alte cazuri încarci bateriile prin cablu.

Și modurile în care este stocată energia diferă. Unele vehicule hibrid funcționează pe baza unuia sau a mai multor motoare electrice, combustia internă nefiind implicată direct. În cazul altor mașini, motorul electric alternează cu combustia sau operează simultan.

toyota-prius

Cele mai populare tipuri de mașini hibrid

Sunt cunoscute 4 tipuri de masini hibrid, in functie de modul de functionare a motoarelor: hibrid serie, hibrid paralel, hibrid serie-paralel si hibrid plug-in. Mai jos vom explica caracteristicile fiecarui tip de hibrid si ceea ce le diferentiaza.

Hibrid serie

În cazul hibridului serie – precum  Fisker Karma sau unele versiuni ale  BMW i3 -, mașina funcționează pe bază de electricitate, iar prin combustie electrică se încarcă bateria în timpul mersului.

Hibridul serie este „curat” din punct de vedere al poluării, deoarece este o mașină electrică, iar combustia se petrece înăuntru.

Principalul dezavantaj este costul. La momentul actual al dezvoltării tehnologiei, bateriile sale mari sunt semnificativ mai scumpe decât cele mici ale hibridului paralel. Costurile suplimentare și complexitatea generatorului de combustie internă le poate face mai scumpe decât mașinile electrice.

Hibrid paralel

Sinergia hibridului Toyota este cel mai bun exemplu al unui hibrid paralel, iar Honda Insight este altă opțiune ce se bucură de popularitate. În ambele cazuri, mașina funcționează în mare parte pe bază de combustie internă, dar și motorul electric este conectat, pentru a furniza către roți o forță suplimentară atunci când accelerezi, economisind, astfel, combustibil.

Cum motoarele electrice sunt prevăzute cu un tren de rulare, hibridul paralel poate merge și doar în modul complet electric, dar la viteze scăzute și pe distanțe scurte, deoarece bateriile sunt mici. Totuși, acesta este un avantaj, bateriile mici încărcându-se rapid și în totalitate.

Ca și hibridul serie-paralel, hibridul paralel este considerat cea mai bună opțiune pentru șoferii care merg cu viteză. De asemenea, este important să știi că modul electric poate reduce poluarea în oraș, dar electricitatea folosită este în mare parte generată de arderea combustibilului. Aceasta înseamnă că a conduce pe modul total electric este mai puțin eficient decât în cel hibrid.

Hibrid serie-paralel

În esență, acest tip de hibrid seamănă cu cel paralel: motorul electric și combustia internă operează simultan atunci când mașina are nevoie de mai multă viteză.

Au cele mai mici baterii dintre toate mașinile hibrid, în consecință, nu pot funcționa doar în acest mod.

Hibrid plug-in

Hibrid plug-in

Hibridul plug-in sau PHEV este una dintre cele mai recente invenții și crește destul de repede în popularitate. Aduce conceptul de hibrid paralel mai aproape de cel de vehicul electric, adăugând baterii care pot fi  încărcate din sursă externă. Astfel, poți parcurge distanțe mai mari doar în modul electric.

Mașinile hibrid paralel sunt prevăzute cu o opțiune plug-in, cum ar fi ultimul Toyota Prius PHEV, pe care o poți conduce 50 de kilometri exclusiv în modul electric.

Totuși, în timp ce hibridul plug-in este perfect pentru drumurile zilnice, dacă mergi pe distanțe mai mari, vei plăti mai mult pentru electricitate. Un model diesel cu eficiență ridicată ți s-ar potrivi mai bine.

În afară de Prius, alte modele de vehicule hibrid plug-in sunt: Mitsubishi Outlander SUV, Mercedes C 350e, Volvo V60, McLaren P1, Porsche 918.

Sursa imagini: evmania.ro

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.