Va prezentam mai multe tipuri de folosire a unui display, pe baza discutiilor cu expertii de la Protableta.ro.

De la mijlocul anilor 2000, producatorii de sisteme de operare pentru telefoane inteligente au promulgat standarde, dar acestea variaza intre producatori si permit variatii semnificative in functie de dimensiunile tehnologice, fiind, prin urmare, necorespunzatoare din punct de vedere al factorilor umani.

Mult mai importanta este precizia pe care o au oamenii in selectarea tintelor cu degetul sau cu stiloul stiloului. Precizia selectiei utilizatorului variaza in functie de pozitia pe ecran. Utilizatorii sunt cei mai precisi la centru, mai putin la marginile din stanga si din dreapta si mult mai putin exacti in partea superioara si in special in marginea inferioara.

Precizia R95 variaza de la 7 mm in centru pana la 12 mm in colturile inferioare. Utilizatorii sunt constienti de acest lucru in mod subconstient si sunt, de asemenea, putin mai lenti, avand nevoie de mai mult timp pentru a selecta tinte mai mici la margini si colturi.

citgrup.ro

Aceasta inexactitate este rezultatul paralaxei, acuitatii vizuale si a vitezei de reactie intre ochi si degete. Precizia degetului uman este mult, mult mai mare decat aceasta tehnologie, astfel incat, atunci cand sunt furnizate tehnologii de asistenta, cum ar fi lampile de pe ecran, utilizatorii isi pot misca degetul (o data in contact cu ecranul) cu o precizie de 0,1 mm.

Utilizatorii dispozitivelor touchscreen portabile  le pastreaza intr-o varietate de moduri si isi schimba in mod obisnuit metoda atingere si selectie pentru a se potrivi pozitiei si tipului de intrare. Exista patru tipuri de baza de interactiune:
•    Tinand cel putin partial cu ambele maini si atingand cu un singur deget
•    Tinand cu o mana, atingand cu degetul (sau rar, cu degetul mare) al altei maini
•    Tinand dispozitivul intr-o mana si atingand cu degetul mare din acea mana
•    Tinand cu doua maini si atingand cu ambele degete

Ratele de utilizare variaza foarte mult. In timp ce atingerea cu doua degete este intalnita rar (1-3%) pentru multe interactiuni generale, este utilizata pentru 41% din interactiunea de tiparire.

In plus, dispozitivele sunt adesea plasate pe suprafete (mese sau birouri), iar tabletele sunt folosite in special in standuri.
Utilizatorul poate indica, selecta sau indica gestul in aceste cazuri cu degetele sau cu degetul mare si, de asemenea, modifica modul de utilizare.

Ecranele tactile sunt adesea folosite cu sisteme de raspuns haptic. Un exemplu comun al acestei tehnologii este vibratia furnizata atunci cand un buton de pe ecranul tactil este lovit.

Dispozitivele  sunt folosite pentru a imbunatati experienta utilizatorului cu ajutorul touchscreen-urilor oferind feedback tactil simulat si pot fi proiectate pentru a reactiona imediat, partial contraindicand latenta raspunsului pe ecran. Cercetarile de la Universitatea din Glasgow Scotia demonstreaza ca utilizatorii esantionului reduc erorile de intrare (20%), sporesc viteza de intrare (20%) si reduc incarcatura cognitiva (40% din touchscreenuri sunt combinate cu cele haptice sau cu ecranul tactile.

Utilizarea extinsa a interfetelor gestuale fara abilitatea utilizatorului de a-si odihni bratul este denumita “brat gorila”. Poate rezulta oboseala si chiar vatamari generate de stres repetitiv atunci cand sunt utilizate in mod uzual intr-un cadru de lucru.

Anumite interfete timpurii cu pix au cerut operatorului sa lucreze in aceasta pozitie pentru perioade lungi. Permitand utilizatorului sa-si odihneasca mana sau bratul pe dispozitivul de intrare sau pe un cadru din jurul acestuia este o solutie pentru acest lucru in multe situatii. Acest fenomen este adesea citat ca un exemplu lipsa de ergonomie.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.