Avem nevoie de leduri xenon pentru farurile masinii ?

Avem nevoie de leduri xenon pentru farurile masinii ?

0 Shares
0
0
0

Avem nevoie de leduri xenon pentru farurile masinii ?Iubitorii de masini si tehnologia acestora probabil sunt deja familiarizati cu noile concepte in ceea ce priveste design-ul sau confortul masinii.

Sub acest aspect atunci cand vorbim despre tehnologie vorbim de evolutia unor ramuri in ceea ce priveste avantajele imbunatatirii in urma modernizarii.

Design-ul unei masini la aparitie atrage prin tipul caroseriei, liniile si forma masinii, culoarea dar nu in ultimul rand, atunci cand este privita din fata prin forma farurilor si lumina emisa de acestea.

Asa cum spun unii, farurile sunt ochii masinii, deci primul contact s-ar putea sa il avem la nivelul acestora.

Departe de  design, indiferent despre ce marca de masini am vorbi siguranta reprezinta probabil unul din aspectele principale ale masinii.

Atunci cand vine vorba de buna functionare a masinii in orice conditie este bine de stiut ca lumina farurilor ocupa un loc  important in ceea ce priveste condusul masinii in siguranta mai ales pe timp de noapte.

Pentru unii farurile sunt doar faruri iar subiectul legat de tipul si functionalitatea acestora ramane inchis si nu multa lume se gandeste la acest aspect atunci cand se discuta despre masini.

S-ar putea totusi sa auzim unele plangeri despre cat de greu a condus cutare pe timp de noapte la intoarcerea din concediu si cat de lung i s-a parut drumul datorita dificultatii cu care a condus din cauza vizibilitatii reduse pe timp de noapte.

Acest lucru chiar este adevarat luand in considerare ca uneori nu dispunem de drumuri iluminate pe timp de noapte iar vizibilittea este foarte redusa.

O mare parte a acestei probleme o rezolva farurile.

Pentru cei mai putin cunoscatori, pana in momentul de fata exista 3 tipuri de faruri de care poate au auzit dar inca nu stiu exact despre ce este vorba.

Cel mai cunsocut tip este farul halogen, care este in dotarea majoritatii masinilor si care se pare ca este putin depasit de tehnologie.

Un alt tip de far este farul led care emite o lumina net superioara halogenului si are un consum redus de energie. Durata de viata a acestui tip de bec este mult mai ridicata decat a halogenului.

A aparut pentru prima data in anul 2004 si detinatorul lui  fost un Audi R8.

Al treilea tip de far este cel cu becul xenon. Tehnologia lui de functionare se bazeaza pe lumina produsa prin descarcarea electrica intre doi electrozi printr-un mediu asemanator plasmei sau ionizat.

In acest ansamblu de functionare intra si un gaz suplimentar si astfel se pot distinge doua tipuri de becuri xenon: cu mercur si cu sodiu, sau halogenura metalica.

Tehnologia functionarii lampilor pe baza de gaz a fost cunoscuta in urma cu 300 de ani iar inventatorul acestor lampi pe gaz a fost Francis Hauksbee, in1705.

Becurile xenon functioneaza pe principiul trimiterii curentului electric intre doi electrozi cu tungsten in interiorul unui tub de quart care este umplut cu un mix de gaze si saruri metalice.

Descarcarea electrica produce un arc si este facilitata de gazele de lampa. Arcul incalzeste sarurile metalice producandu-se astfel plasma.

Lumina rezultata este mult mai eficienta decat a tehnologiilor anterioare traditionale.

Farurile cu xenon au fost introduse pentru prima data in industria auto in anul 1991 pe un BMW 750i.

Eficienta acestor tipuri de becuri o reprezinta intensitatea si cantitatea luminii emise, precum si consumul foarte redus de energie. Durata de viata este mult mai mare decat a farurilor cu halogen insa atunci cand se defecteaza un bec, este indicat sa se schimbe ambele in acelasi timp.

Eficienta acestor leduri xenon pentru faruri auto a fost dovedita inca de la inceput datorita sigurantei mai mari si vizibilitatii foarte ridicate in orice situatie.

Un bec xenon are nevoie doar de cateva secunde pentru a atinge punctul maxim de intensitate.

Tocmai acest mecanism de functionare face costurile de productie foarte ridicate comparativ cu al farurilor cu halogen.

Desi arata ca un bec obisnuit are o structura total diferita.

Durata de viata si performantele compenseaza asadar costurile ridicate de productie.

Un bloc optic auto  reprezinta  un sistem complex in ceea ce priveste iluminatul masinii.

Inainte de a va hotari sa schimbati tehnologia iluminatului masinii este indicat sa aveti in vedere omologarea RAR a acestor schimbari si abia pe urma sa va bucurati de performante!

0 Shares
You May Also Like